Lekker sociaal!

13 jun 2014

Met diabetes op vakantie


Hallo,

Na een aantal avonden lang achter de computer naar vakanties te hebben gezocht,
zijn we eindelijk eruit!

Eigenlijk wilden we dichtbij huis blijven, gewoon ergens in Nederland op een camping.
Met z'n tweeën knus in een tentje is altijd leuk, toch? Maar aan de andere kant,
waarom zouden we het bescheiden aan doen? Waarom gaan we niet gewoon voor de ultieme 'onstpan' vakantie? Je raadt het al, dat laatste werd het!



Albufeira, helemaal onderin Portugal. Zó zuidelijk, dat het bijna Afrika is!
We hebben een hotel, 100 meter lopen tot aan het strand. Heerlijk.
Dit was de ideale keuze. Zon, strand, leuk centrum en fijn in Europa.

Dit wordt mijn eerste vakantie met diabetes. Soms zou ik willen dat ik het lekker thuis kon laten,
maar HI HA HOE, dat kan niet. 

Al mijn spulletjes moeten mee. Alle verschillende naalden, een grote voorraad insuline en mijn glucose meter. Natuurlijk, moet ik langs de douane op het vliegveld. En, met een jaar voorraad naalden in mijn tas, is de kans best groot dat ze er wat vragen over gaan stellen. 
'Zeg, hee hallo junkie!' 

Dus, een douane verklaring is geregeld en ik ga straks even mijn medicijnenpaspoort ophalen.
Check, check, dubbel check. Maar nu vergeet ik nog één ding. Insuline moet altijd in de koelkast bewaard worden. Daarbuiten, is hij maar een korte tijd goed. Als we in Portugal zitten zal de insuline snel vergaan. 
Op internet kwam ik een aantal leuke warmte bestendige tasjes tegen.

Pack It Lunch Tas - Personal Cooler - RozePack It Lunch Tas - Personal Cooler - Zwart
Pack It Lunch Tas - Mini Cooler - RoodPack It Lunch Tas - Mini Cooler - Groen

Deze tasjes zijn eigenlijk voor een 'koele lunch' maar wie zegt dat je er geen insuline in mag stoppen?
Ik werd echt super enthousiast toen ik deze tasjes zag! Ik heb een tijd op internet rond gekeken, maar dat is echt te triest voor woorden. Dit is écht verre weg het leukste wat er te krijgen is op het gebied van diabetes accessoires. De tijd dat échte ontwerpers de diabetes tasjes gaan ontwerpen moet nog komen, vrees ik. 


Heb jij nog ergens leuke diabetes accessoires gezien? Let me know!


Toedeloe, 

Claudia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hou van leuke reacties! <3